print


06.08.2009.

Лађе на монитору

Иако је Дунав целом дужином кроз нашу земљу плован, у односу на остале видове саобраћаја заступљен је са свега 4,7 одсто. До сада ниједан домаћи динар кредита није уложен у овај пловни пут. Све што је урађено помоћ је ЕУ. Тако ће и донацијом Европске комисије, вредном 11 милиона евра, у наредне три године на Дунаву кроз Србију бити уведен речни информациони сервис (РИС), као најсавременија технологија праћења и надгледања пловидбе. Уговор за извођење радова требало би да буде потписан у септембру. Европска агенција за реконструкцију финансирала је израду мастер плана и студије оправданости за унутрашњи водни транспорт у Србији. Како каже Жанета Остојић- Барјактаревић, директор Дирекције за унутрашње пловне путеве, одређени су приоритетни пројекти. Уклањање неексплодираних мина заосталих из НАТО бомбардовања прво је на листи. Следи ремонт преводница „Ђердап 1“ и „Ђердап 2“. Према техничкој документацији, за целокупно обнављање бродских преводница на хидроелектранама потребно је око 66 милиона евра.

Ту је и пројекат уклањања потопљених бродова у зони хидроелектрана „Ђердап“, заосталих из Другог светског рата. Прецизно су лоцирана 22 пловила, за чије је уклањање потребно око 13 милиона евра. Измештање привременог друмско-железничког моста у Новом Саду неопходно је јер мост представља озбиљну препреку безбедној пловидби. На месту где је постављен нису испуњени услови у погледу висине и ширине пловидбеног отвора. Због тога су чести удари пловила у стубове моста. ЕУ је финансирала израду пројекта новог Жежељовог моста, који ће бити изграђен узводно од привременог друмско-железничког, а по облику и форми биће исти као стари срушени Жежељов мост, али савремене конструкције. За изградњу, за коју је већ добијена сагласност ЕУ за делимично финансирање кроз фондове, Србија и Нови Сад треба да издвоје око 30 милиона евра.

На листи приоритета је и регулисање критичних сектора на Дунаву кроз багеровање и регулационе радове на местима која не задовољавају препоручене габарите пловног пута. Процена је да ти радови коштају око 45 милиона евра за 11 критичних сектора. Најзначајнији су Апатин, Стаклар, Футог и Бешка.

КОРИДОР КОЈИ ЧЕКА

Уз друмски и железнички Коридор 10, кроз Србију, дужином од 588 километара, пролази и Коридор 7 - Дунав, чији потенцијал наша земља веома мало користи. Реализацијом пројеката вредних 260 милиона евра знатно би могао да се подигне ниво услуга, да се привуку бродови, туристи, наутичари...

Т.Спалевић
Вечерње Новости


Nazad



Кључне речи за повезане вести:
Дунав, водни саобраћај


Повезане вести:

14.01.2011 Пловпут наставља рад на припреми “D4D” базе података
13.01.2011 Пловпут на састанку националних координатора Акционог плана за Стратегију ЕУ за дунавски регион
22.12.2010 Пловпут на експертској радионици „Информационе технологије, транспорт и истраживање и развој“
16.12.2010 Обележавање река Дунав и Тиса у зимском периоду
10.12.2010 Пловпут на пленарној седници Централне комисије за пловидбу Рајном
09.12.2010 Европска комисија усвојила Стратегију Европске уније за дунавски регион
24.10.2010 Пловпут одржао предавање о пројекту “WANDA” на Грађевинском факултету
19.10.2010 Пловпут на састанку савета директора пројекта “NEWADA”
06.10.2010 Наставак сарадње дунавских администрација у оквиру пројекта “NEWADA”
30.09.2010 У Београду одржан скуп о имплементацији и финансирању Дунавске стратегије
29.09.2010 Пловпут на годишњој конференцији "SEE" програма
28.09.2010 У Београду одржан скуп о имплементацији и финансирању Дунавске стратегије
02.07.2010 Пловпут на састанку управног одбора пројекта “WANDA”
30.06.2010 Међународни дан Дунава (29. јун) обележен у Србији
26.06.2010 Пловпут организовао радионицу за стејкхолдере пројекта „NEWADA” у Србији
25.06.2010 Пловпут домаћин статусног састанка пројекта “NEWADA”
27.05.2010 Потписан Финансијски споразум између ЕУ и Србије за програм претприступне помоћи IPA 2010
25.03.2010 Пловпут на округлом столу посвећеном ГИС-у на реци Сави
26.03.2010 Пловпут на састанку експерата за хидротехничка питања Дунавске комисије
12.02.2010 Пловпут на “GIS” форуму одржаном у Бечу
06.01.2010 Пловпут у саставу српске делегације на састанцима везаним за Дунавску стратегију ЕУ
06.08.2009 Лађе на монитору
27.06.2009 Дунав заборављена пречица на путу до Европске уније
03.01.2009 Шанса плови реком
21.08.2006 Рекама отичу милиони евра
13.04.2005 "Пловпут" увео сигнализацију на Дунаву на соларни погон
05.11.2009 Пловпут наставља процес модернизације система обележавања пловних путева
14.10.2009 Потписан билатерални споразум Србије и Хрватске о пловидби и унутрашњим пловним путевима
28.07.2009 Новости везане за обележавање Тисе и Саве
05.09.2011 Пловпут инфо дан посвећен пројектима финансираним од стране ЕУ
18.10.2024 Конференција "Транзит ка одрживости - будућност транспорта у Србији"
08.06.2012 Годишња конференција Програма транснационалне сарадње Југоисточна Европа
03.04.2012 Успешна имплементација пројеката NEWADA и WANDA – резултати трогодишње транснационалне сарадње представљени заинтересованим странама у Србији
08.03.2012 Завршна конференција пројекта “WANDA”
23.02.2012 Велики успех пројекта “NEWADA”
14.03.2012 Завршна презентација пројеката "NEWADA" и "WANDA" за заинтересоване стране у Србији
08.02.2012 Завршна конференција пројекта “WANDA”
08.02.2012 Завршна конференција пројекта “NEWADA”
28.12.2011 Еколошки аспект пројекта „Припрема документације за хидротехничке радове на критичним секторима реке Дунав у Србији“
02.12.2011 План обележавања унутрашњих пловних путева на рекама Дунав и Тиса за 2012. годину
12.11.2011 Пројекат “NEWADA” представљен као пример добре праксе на “SEE” инфо данима у Београду
10.08.2011 Пловпут инфо дан посвећен пројектима финансираним од стране ЕУ
12.07.2011 "РИС Програм за опремање" за опремање комерцијалних бродова РИС уређајима
23.06.2011 Наставак сарадње дунавских администрација кроз пројекат “NEWADA”
18.06.2011 Седница радне групе за унутрашњи водни транспорт UNECE-а у Женеви
11.06.2011 Наставак сарадње дунавских администрација кроз пројекат "NEWADA"
14.06.2011 Имплементација пројекта „Припрема документације за хидротехничке радове на критичним секторима реке Дунав у Србији"
24.05.2011 Река Дунав је три пута загађенија од Рајне.
16.05.2011 Индустријски форум у оквиру пројекта „RISING“
22.04.2011 Наставак сарадње дунавских администрација кроз пројекат “NEWADA”
О нама Активности Међународне активности Пројекти Пловидба Прописи Услуге Медија центар Линкови
RSSPlovput FacebookPlovput TwitterPlovput InstagramPlovput Youtube

Вести

Вести и актуелности