print


03.01.2009.

Бродови који из Европе Коридором 7 крстаре ка Црном мору немају алтернативу - мора се кроз Србију. Природа нам је била наклоњена и подарила најлепши део Дунава, који је на свих 588 километара кроз нашу земљу плован. Тај потенцијал држава је запоставила, те је тако Дунав у односу на остале видове саобраћаја заступљен са свега 4,7 одсто. Са сто милиона евра улагања знатно бисмо подигли ниво услуга, привукли бродове, туристе, наутичаре... И то је развојна шанса Србије, кажу у Министарству инфраструктуре.

До сада ниједан динар кредита није уложен у Дунав. Све што је урађено помоћ је ЕУ. Тако је Европска агенција за реконструкцију финансирала израду мастер плана и студије оправданости за унутрашњи водни транспорт у Србији. Закључак је да су улагања оправдана са техничког и економског аспекта захваљујући изузетним природним погодностима и развијеној инфраструктурној мрежи у Србији.

Из ових докумената, како објашњава Жанета Остојић Барјактаревић, директор Дирекције за унутрашње пловне путеве „Пловпут“, проистекли су приоритетни пројекти, чијом реализацијом ће се значајно унапредили услови за безбедну пловидбу рекама Србије и стимулисати развој унутрашњег и међународног водног саобраћаја:

* Уклањање неексплодираних мина заосталих из НАТО бомбардовања. Пројектна и тендерска документација за извођење радова се приводе крају, а све је финансирано из фондова ЕУ.

* Ремонт преводница Ђердап 1 и Ђердап 2. Пројектна и тендерска документација за извођење радова се приводи крају. Према техничкој документацији, за целокупно обнављање бродских преводница на хидроелектранама потребно је око 66 милиона евра. Министарства за енергетику и инфраструктуру заједничким напорима проналазе начин да обезбеде новац за реализацију овог изузетно значајног посла.

* Пројекат уклањања потопљених бродова у зони хидроелектрана „Ђердап“, заосталих из Другог светског рата. Прецизно су лоцирана 22 пловила, пројекат и истражне радове финансирала је ЕУ. За уклањање бродова потребно је око 13 милиона евра.

* Измештање привременог друмско-железничког моста у Новом Саду. Мост представља озбиљну препреку безбедној пловидби јер на месту где је он постављен нису испуњени услови у погледу висине и ширине пловидбеног отвора. Због тога су чести удари пловила у стубове моста. ЕУ је финансирала израду пројекта новог Жежељовог моста, који ће бити изграђен узводно од привременог друмско-железничког, а по облику и форми биће исти као стари срушени Жежељов мост, али потпуно савремене конструкције. За изградњу, за коју је већ добијена сагласност ЕУ за делимично финансирање кроз фондове, Србија и Нови Сад треба да издвоје око 30 милиона евра.

* Регулисање критичних сектора на Дунаву кроз багеровање и регулационе радове на местима која не задовољавају препоручене габарите пловног пута. Пројектни задатак је урађен 2008. године и за финансијска средства потребна за израду техничке документације се конкурише код ЕУ. Процена је да ти радови коштају око 45 милиона евра за 11 критичних сектора. Најзначајнији и приоритетни су Апатин, Стаклар, Футог и Бешка.

* Увођење речних информационих сервиса (РИС) на Дунаву, као најсавременије технологије праћења и надгледања пловидбе на рекама.

- „Пловпут“ је сопственим средствима реализовао пилот пројекат увођења РИС на делу Дунава у дужини од 200 километара - наводи Жанета Остојић Барјактаревић. - Пројекат је урађен изузетно квалитено и то је био „пријемни испит“ који је Србија у овој области положила. Зато смо добили кроз фондове ЕУ износ од 11 милиона евра за реализацију потпуне покривености целог тока Дунава системом праћења и надгледања пловидбе. Посао ће бити завршен до 2012. године. Све што је до сада урађено и што планирамо да одрадимо је добра основа за преусмеравање саобраћаја са друма и железнице на водне путеве. То је један од основних захтева транспортне стратегије земаља ЕУ, а, сасвим сигурно, већ у блиској будућности биће захтев и у односу на саобраћај у Србији.

ЗНАЧАЈ
Дунав је један од најважнијих европских речних коридора. Једина је веза Србије, као континенталне државе, са Црним морем и преко канала Мајна-Дунав са Рајном, Северним и Балтичким морем и Атлантским океаном. Својим током од 2.845 километара Дунав пролази кроз 10 земаља и четири главна града.

ПУТЕВИ
Србија има веома развијену мрежу унутрашњих пловних путева у дужини од око 2.000 километара. Чине је међународне реке Дунав, Сава и Тиса, као и мрежа канала..

Тања Спалевић
Извор: Вечерње Новости


Nazad



Кључне речи за повезане вести:
Коридор 7, Дунав, Црно море, Србија


Повезане вести:

14.01.2011 Пловпут наставља рад на припреми “D4D” базе података
13.01.2011 Пловпут на састанку националних координатора Акционог плана за Стратегију ЕУ за дунавски регион
22.12.2010 Пловпут на експертској радионици „Информационе технологије, транспорт и истраживање и развој“
16.12.2010 Обележавање река Дунав и Тиса у зимском периоду
10.12.2010 Пловпут на пленарној седници Централне комисије за пловидбу Рајном
09.12.2010 Европска комисија усвојила Стратегију Европске уније за дунавски регион
24.10.2010 Пловпут одржао предавање о пројекту “WANDA” на Грађевинском факултету
19.10.2010 Пловпут на састанку савета директора пројекта “NEWADA”
06.10.2010 Наставак сарадње дунавских администрација у оквиру пројекта “NEWADA”
30.09.2010 У Београду одржан скуп о имплементацији и финансирању Дунавске стратегије
29.09.2010 Пловпут на годишњој конференцији "SEE" програма
28.09.2010 У Београду одржан скуп о имплементацији и финансирању Дунавске стратегије
02.07.2010 Пловпут на састанку управног одбора пројекта “WANDA”
30.06.2010 Међународни дан Дунава (29. јун) обележен у Србији
26.06.2010 Пловпут организовао радионицу за стејкхолдере пројекта „NEWADA” у Србији
25.06.2010 Пловпут домаћин статусног састанка пројекта “NEWADA”
27.05.2010 Потписан Финансијски споразум између ЕУ и Србије за програм претприступне помоћи IPA 2010
28.04.2010 Пловпут организовао радионицу за националне стејкхолдере у оквиру пројекта “WANDA”
25.03.2010 Пловпут на округлом столу посвећеном ГИС-у на реци Сави
26.03.2010 Пловпут на састанку експерата за хидротехничка питања Дунавске комисије
12.02.2010 Пловпут на “GIS” форуму одржаном у Бечу
06.01.2010 Пловпут у саставу српске делегације на састанцима везаним за Дунавску стратегију ЕУ
06.08.2009 Лађе на монитору
27.06.2009 Дунав заборављена пречица на путу до Европске уније
03.01.2009 Шанса плови реком
21.08.2006 Рекама отичу милиони евра
13.04.2005 "Пловпут" увео сигнализацију на Дунаву на соларни погон
05.11.2009 Пловпут наставља процес модернизације система обележавања пловних путева
14.10.2009 Потписан билатерални споразум Србије и Хрватске о пловидби и унутрашњим пловним путевима
28.07.2009 Новости везане за обележавање Тисе и Саве
28.12.2011 Еколошки аспект пројекта „Припрема документације за хидротехничке радове на критичним секторима реке Дунав у Србији“
28.06.2024 Обележено двадесет година мећународног дана Дунава манифестацијом „Нека Дунав буде плав!“
30.06.2012 Обележен Међународни дан Дунава (29. јун)
27.06.2012 Основан форум заинтересованих страна пројекта
08.06.2012 Годишња конференција Програма транснационалне сарадње Југоисточна Европа
03.04.2012 Успешна имплементација пројеката NEWADA и WANDA – резултати трогодишње транснационалне сарадње представљени заинтересованим странама у Србији
08.03.2012 Завршна конференција пројекта “WANDA”
23.02.2012 Велики успех пројекта “NEWADA”
14.03.2012 Завршна презентација пројеката "NEWADA" и "WANDA" за заинтересоване стране у Србији
08.02.2012 Завршна конференција пројекта “WANDA”
08.02.2012 Завршна конференција пројекта “NEWADA”
02.12.2011 План обележавања унутрашњих пловних путева на рекама Дунав и Тиса за 2012. годину
12.11.2011 Пројекат “NEWADA” представљен као пример добре праксе на “SEE” инфо данима у Београду
05.09.2011 Пловпут инфо дан посвећен пројектима финансираним од стране ЕУ
10.08.2011 Пловпут инфо дан посвећен пројектима финансираним од стране ЕУ
23.06.2011 Наставак сарадње дунавских администрација кроз пројекат “NEWADA”
11.06.2011 Наставак сарадње дунавских администрација кроз пројекат "NEWADA"
14.06.2011 Имплементација пројекта „Припрема документације за хидротехничке радове на критичним секторима реке Дунав у Србији"
24.05.2011 Река Дунав је три пута загађенија од Рајне.
22.04.2011 Наставак сарадње дунавских администрација кроз пројекат “NEWADA”
О нама Активности Међународне активности Пројекти Пловидба Прописи Услуге Медија центар Линкови
RSSPlovput FacebookPlovput TwitterPlovput InstagramPlovput Youtube

Вести

Вести и актуелности