Вести 13.12.2023.
Завршним догађајем пројекта „Успостављање VTS и гласовног VHF система на унутрашњим водним путевима“ у уторак 12. децембра у просторијама Лучке капетаније Београд званично је отворен први оперативни центар за надзор пловидбе. Представљању резултата пројекта и демонстрацијом рада новог система, присуствовали су помоћник министра за водни саобраћај Предраг Петровић, директор Агенције за управљање лукама Вук Перовић, представници Европске инвестиционе банке, Роберт Рафаел, вођа конзорцијума као и Љубиша Михајловић и Мирослав Грнчарски испред Дирекције за водне путеве. Присутнима се на отварању догађаја обратио господин Љубиша Михајловић који је поздравио представнике Министарства, Агенција и Дирекција, као и надзор, извођаче и представнике ЕИБ-а који су учествовали на реализацији овог значајног пројекта. „Након 10 година од успостављања РИС-а у републици Србији данас смо у прилици да представимо његова два нова сервиса која се односе на VTS и VHF гласовну комуникацију. Заједничком сарадњом МГСИ, Дирекције за водне путеве, лучке капетаније Београд, техничке јединице за помоћ при реализацији пројекта и наравно конзорцијума који је на терену имплементирао пројекат, промењене су све виталне хардверске и софтверске компонентне старог система, чиме је систему обезбеђена стабилност и могућност дуготрајне употребе“, закључио је Михајловић. Представљањем онога што је урађено, како по питању опремљености новог центра тако и са новим функцијама у оквиру Система за надзор и праћење пловила који је у надлежности Одељења за речне информационе системе Дирекције за водне путеве, Република Србија је обезбедила најмодернију технологију када је у питању систем за контролу водног саобраћаја. Значајним улагањем у водни саобраћај у протеклих годину дана па тако и издвајањем средстава за отварање овог важног оперативног центра и надоградњу постојећих система, Србија је направила важан искорак ка побољшању безбедности пловидбе, праћењу међународних стандарда и иновација које се тичу водног саобраћаја, изјавио је помоћник министра господин Предраг Петровић у обраћању окупљенима. “Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Републике Србије тренутно ради на реализацији већег броја различитих пројеката модернизације лучке инфраструктуре и обезбеђивања услова за безбедну пловидбу на унутрашњим пловним путевима у Републици Србији, који су део коридора Рајна-Дунав. могу рећи да ово није завршетак, већ почетак пројекта, будући да су његова пуна имплементација и примена тек пред нама и да ћемо тек у наредном периоду видети све бенефите које нам доноси увођење VTS и VHF система”. Додао је да министарство улаже значајне инвестиције у безбедност пловидбе, те је у протеклом периоду окончана адаптацију бродске преводнице “Ђердап 1“, у току је адаптација предводнице Ђердап 2, уклањање потопљене немачке флоте Другог светског рата из Дунава код Прахова, проширење AIS AtoNs система за навигацоно праћење и електронско обележавање пловног пута на реку Саву и други. Такође, министарство интезивно ради на пројектима развоја лучке инфраструтуре и проширењу капацитета лука Богојево, Прахово и Сремска Митровица. Како се кључно питање за пловидбу унутрашњим пловним путевима поред навигационих услова и безбедне пловидбе односи на квалификовану радну снагу и вештине пловидбе, Министарство развија пројекат изградње Националне академије за обуку чланова посаде и ванредне ситуације, која ће нам омогућити да школујемо своје морнаре, капетане и другу посаду, али и да ту могућност пружимо земљама у окружењу. Он је објаснио да је пројекат обухватио набавку, имплементацију и инсталацију опреме потребне за надзор водног саобраћаја, као и за комуникацију са пловилима из контролног центра, у коме ће оператери 24 сата дневно вршити контролу и управљање саобраћајем. Навео је да се VTS и VHF центар налази у Лучкој капетанији Београд. Презентацијом сегмената новог система и функционалности, Роберт Рафаел као вођа конзорцијума (Gamax, Novofer, Soft Bussines Union i Navitronica) скренуо је пажњу на могућности које ће оператери имати а тичу се комуникације у реалном времену са свим учесницима у пловидби па самим тим и могућност правовременог реаговања у свакој ситуацији која се тиче безбедности пловидбе на унутрашњим пловним путевима Републике Србије. Симулирањем комуникације Центра са пловилом, господин Мирослав Грнчарски начелник Одељења за обележавање водних путева, успешно је контактирао путем новог VTS система заповедника пловила „Истрајни 1“ и информисао се о пловидбеним условима у његовом тактичком окружењу. Директор Агенције за управљање лукама, господин Вук Перовић захвалио се свим учесницима на пројекту на изузетној сарадњи, професионалности и успешном завршетку читавог процеса имплементације овог значајног пројекта, уз посебан осврт на заједнички рад надлежног Министарства, Агенције за управљање лукама и Дирекције за водне путеве. Кључне речи за повезане вести: Повезане вести: |